Suntem aproape de finele anului si cred ca este o buna ocazie sa vorbim despre bugetul de venituri si cheltuieli al anului urmator.

Sunt convinsa ca aveti deja in minte obiectivele setate cu privire la ce va doriti sa obtineti in ce priveste cifra de afaceri, profitul, cota de piata sau planuri noi de dezvoltare.

Dar sa revenim la buget. Planurile din minte trebuie puse si pe hartie.

Cand pui pe hartie, este ca si cum te-ai comis deja, faci tot posibilul sa te tii de cuvant.

Pe de alta parte, punand pe hartie obiectivele principale, pasul doi este sa le dezvolti, sa le detaliezi si sa le imparti pe luni.

Facand asta, dupa fiecare luna care trece, tu poti compara ce ai realizat cu ceea ce ti-ai propus si vei sti la timp daca trebuie sa apesi pedala de acceleratie (in cazul vanzarilor) sau pedala de frana (in cazul cheltuielilor).

Si mai e ceva, o data puse pe hartie, cifrele in detaliu, le faci cunoscute si echipei tale. Pentru ca e important ca toata organizatia sa stie incotro vrei tu sa te indrepti. Sa aveti cu totii acelasi obiectiv.

  • Bugetul de venituri si cheltuieli are trei sectiuni principale:

    • Veniturile (vanzarile tale, pe cere le vei prognoza in functie de sezonalitatea business-ului tau)

    • Costurile variabile (care se intampla direct proportional cu vanzarile)

    • Costurile fixe (acele costuri administrative cu salariile, chiria, telefoanele, consumabilele, asigurarile..etc) care sunt un cos de cheltuieli pe care trebuie sa le faci si daca ai luni mai bune, si daca ai luni mai putin bune)

Ideea e ca punand toate acestea pe hartie, poti sa te joci cu cifrele in diverse scenarii, pana la varianta cea mai credibila tie.

Odata finalizat bugetul, cele mai importante lucruri de tinut dupa sunt:

  • Sa imparti responsabilitatile indeplinirii lui, oamenilor cheie din echipa ta;

  • Sa-l urmaresti lunar si sa discuti despre variatiile bugetare impreuna cu echipa ta.

  • Sa-l actualizezi in cazul in care au aparut factori noi din mediul extern (cursul valutar, preturile la materiale, concurenta, taxe noi sau alte evenimente care-ti impacteaza business-ul).

Bugetul de venituri si cheltuieli este ca o harta catre destinatia dorita. Nu-ti ramane decat sa verifici periodic distanta parcursa si distanta ramasa, si in functie de blocajele din traffic sa dai “reconfigurare traseu”.

Apasa AICI pentru a vedea mai multe informatii despre afacerea ta.

Cum sa investesti sanatos fara a-ti deteriora capitalul de lucru?

Cum sa investesti sanatos fara a-ti deteriora capitalul de lucru?

Una din problemele cu care firmele se confrunta este lipsa de cash cauzata de investitiile facute din banii de capital de lucru. Investitiile sunt ok, pentru ca doar asa dezvolti afacerea si mergi inainte. Insa modul in care o faci si banii pe care ii folosesti pentru...

UN MOTIV DE NEPERFORMANTA AL AFACERII ESTE…

UN MOTIV DE NEPERFORMANTA AL AFACERII ESTE…

Intr-o firma in care oamenii nu stiu clar CE au de facut, CUI se subordoneaza, CAND trebuie sa livreze si CU CINE trebuie sa colaboreze, se intampla de multe ori ca mai multi angajati sa se ocupe de acelasi lucru, si nimeni de un alt lucru.