1. Se stie ca scopul afacerii in sine il reprezinta existenta unui PRODUS sau serviciu
2. Apoi, trebuie sa te asiguri ca produsul tau rezolva o nevoie in piata, astfel incat sa genereze VANZARI
3. Daca cele doua criterii de mai sus sunt indeplinite, e si pacat apoi sa nu ai un plan de gestionare a resurselor de bani, de oameni si servicii sau materiale necesare, astfel incat afacerea ta sa poata genera PROFIT
Daca pornesti afacerea doar cu mult entuziasm si fara calcule bine facute, te vei bloca. Lucrurile te vor lua prin surprindere si vei da vina pe tot si pe toate.
Ce spun statisticile despre asta?
-
Daca vorbim de primul capitol, existenta unui produs, sunt eligibile peste 900.000 de firme active in Romania (SRL si SA), asa cum arata statistica Registrului Comertului.
-
La capitolul VANZARI, tot statistica ne arata ca din 900.000 firme, 115.000 firme nu au vanzari. Doar 150.000 firme au o cifra de afaceri anuala de peste 100.000 Euro.
-
Daca luam in calcul si al treilea criteriu, cel al profitabilitatii, al gestionarii resurselor, aceeasi statistica ne arata ca 250.000 firme au pierderi si ca doar 100.000 firme au un profit anual mai mare de 10.000 Euro.
Asadar, desi PROFITUL pare a fi o matematica simpla (vanzari-cheltuieli=profit), putini antreprenori isi fac o planificare a costurilor, a resurselor necesare mentinerii unei afaceri.
Doar o parte dintre antreprenori sunt atenti la controlul costurilor, astfel incat EFORTUL depus pentru crearea si vanzarea produsului, sa genereze si un BENEFICIU necesar cresterii si dezvoltarii.
Te invit sa-ti monitorizezi lunar costurile afacerii pe https://doctorbusiness.ro. In 5 secunde vei primi un raport de analiza financiara care te va ajuta sa vezi pe ce cheltui cei mai multi bani si cum poti transforma cheltuielile in profit.
Sa fie cash si sa ai multa energie.
Intoarce-te la site AICI