Cand pronunti numele “fisa de post”, multi dintre noi se gandesc la acea hartie formala ceruta de ITM, in care am copiat rapid un model cu generalitati de pe internet, si pe care atat angajatorul cat si angajatul, o semneaza plictisiti dar si bucurosi totdata ca au scapat de o formalitate ce ii tinea pe loc din treburile zilnice.
Sunt si legi bune si legi mai putin bune in Romania, insa pentru ca satatul roman nu mai este demult perceput ca fiind un sprijin pentru antreprenori, tot ce vine dinspre stat sub forma de lege, tinde sa fie etichetat din start ca fiind piedica si pierdere de timp. Inclusiv unii dintre cei care verifica, nu inteleg la ce ar putea fi folositoare fisele de post.
Dar sa ne intoarcem la ale noastre.
Si sa redenumim “fisa de post”. Sa o numim “fisa de responsabilitati”. Parca suna mai bine. Si ce-ar fi daca in loc de un copy-paste de pe internet, am scrie in ea, detaliat si cu cele mai bune intentii, chiar responsabilitatile specific ale angajatului. Pentru ce anume l-am aduc in firma. Ce are el concret de facut. Ce trebuie sa livreze mai exact, cui trebuie sa livreze si la ce termen din luna sau din an trebuie sa faca asta?
Daca am face acest lucru cu responsabilitate si cu cele mai bune intentii, am avea de castigat cateva lucruri:
In primul rand tu, dar si oamenii din echipa ta vor sti foarte clar ce au de facut
Poti face o evaluare periodica a performantelor lor, avand ca reper chiar pe “fisa de responsabilitati”
Poti avea o discutie transparenta pe date concrete, in cazul in care cineva nu-si respecta responsabilitatile asumate.
Vei putea chiar sa renunti destul de usor la persoana care nu face fata angajamentelor din fisa de responsabilitati.
Tot aceasta fisa poate fi anuntul tau de angajare foarte concret, atunci cand cauti un inlocuitor.
Stii ca realizarile mari se bazeaza pe detalii mici. Am intalnit de prea multe ori angajati care nu stiau clar ce anume aveau de facut, desi aveau cateva luni in firma. Ca sa nu mai spunem de pingpong-ul dintre angajati atunci cand seful cere ceva.
Insa cel mai mare avantaj al cestei actiuni este altul:
Te va face pe tine (antreprenor sau manager) sa fii mai organizat si sa stii clar ce anume vrei.
Intra AICI pentru a afla mai multe despre afacerea ta.
Una din problemele cu care firmele se confrunta este lipsa de cash cauzata de investitiile facute din banii de capital de lucru. Investitiile sunt ok, pentru ca doar asa dezvolti afacerea si mergi inainte. Insa modul in care o faci si banii pe care ii folosesti pentru...
Intr-o firma in care oamenii nu stiu clar CE au de facut, CUI se subordoneaza, CAND trebuie sa livreze si CU CINE trebuie sa colaboreze, se intampla de multe ori ca mai multi angajati sa se ocupe de acelasi lucru, si nimeni de un alt lucru.