E ca atunci cand te duci in concediu. Te gandesti unde ti-ar placea sa mergi, incepi sa cauti oferte de vacanta, calculezi cati bani iti trebuie pentru vizite in diverse locuri, pentru mancare, pentru calatorie, iti mai cumperi si papuci de plaja si costum de baie sau poate niste bocanci caldurosi…totul in functie de destinatie.
Asadar…TOTUL IN FUNCTIE DE DESTINATIE
Cu alte cuvinte, cel mai important este ca mai intai sa alegi destinatia. Ca sa nu te trezesti la mare echipat cu bocancii caldurosi:)
Așaaaaa, sa revenim la buget. Bugetul este o tinta pe care intentionezi sa o atingi. O anumita cifra de afaceri si un anumit profit.
Tu stii ce ganduri ai cu business-ul tau. Apoi, in functie de aceste obiective, ai si planul de atac, plan care trebuie cuantificat in cheltuieli:
– cu cati oameni si cu ce efort salarial pot indeplini obiectivul
– de ce resurse materiale am nevoie si cat ma costa ele
– mai iau in barca si alti colaboratori externi care ma pot ajuta sa fac ce vreau eu? Daca da, lor ce le dau?
– am bani suficienti pentru investitii? Daca nu, pot lua un imprumut? Daca da, cat ma costa el?
– mai iau in calcul ca poate lucrurile merg ca pe roate, dar se pot intampla si perioade cu vanzari foarte scăzute. Si vreau sa vad care sunt costurile pe care afacerea mea le implica si in cazul in care merge si in cazul in care nu merge vanzarea. Costurile fixe de functionare. Respectiv chirie, telefonie, internet, paza, curatenie, energie termica si electrică….tu le stii mai bine.
Daca pui toate astea pe hartie (desi te sfatuiesc sa folosesti un Excel) o sa ai o imagine de ansamblu asupra tuturor acestor cifre. O sa vezi cuantumul efortului financiar pe care trebuie sa-l faci pentru a-ti atinge tinta (cifra de afaceri si profitul). Si apoi, mai tai di una, mai adaugi la alta, pana iese varianta buna pentru tine.
Stii care e secretul unui buget? Ca stii dinainte ce ti se va-ntampla si stii ca trebuie apasata pedala de acceleratie sau intors volanul la dreapta, versus o constatare la final de an, de cele mai multe ori surprinzatoare, si o reactie “ia uite, deci asta am facut eu anul asta, chiar or fi cifrele mele?”
Si daca ai facut asta, mai sunt 3 lucruri importante pe care trebuie sa le faci dupa:
1. Comunica-l angajatilor tai
2. Monitorizeaza lunar realizarile si compara-le cu ce ai planificat
2. Dă “reconfigurare traseu” de fiecare data cand variabilele se schimba in timpul jocului.
Încarcă balanta sintetica Excel în aplicația doctorbusiness.ro și vei primi un RAPORT DE ANALIZA FINANCIARA PARTICULARIZAT PE CIFRELE TALE.
Intoarce-te la site AICI